U našoj školi i ove je godine obilježen Dan ružičastih majica, međunarodni dan prevencije vršnjačkog nasilja, 23.veljače 2022. (posljednja srijeda u mjesecu veljači).
Sve je potaknuto događajem koji se je 2007. godine dogodio u Kanadi kada je dječak u znak podrške majci oboljeloj od karcinoma dojke došao u školu obučen u ružičastu majicu. Doživio je tada izrugivanje i verbalno nasilje vršnjaka. Kolege iz njegovog razreda počeli su sljedećih dana spontano dolaziti u školu identično obučeni u ružičaste majice kako bi mu iskazali potporu te ukazali na problem vršnjačkog nasilja u školama.
Iako se tijekom cijele školske godine na satima razredne zajednice naglašava važnost međusobne tolerancije, uvažavanja i suzbijanja svakog oblika nasilja među djecom i mladima, Dan ružičastih majica odlična je prilika da se još jednom skrene pozornost na ovaj gorući problem.
Bullying – termin preuzet iz engleskog jezika (ovako ga definira Američko psihološko društvo: Bullying is a form of aggressive behavior in which someone intentionally and repeatedly causes another person injury or discomfort. Bullying can take the form of physical contact, words or more subtle actions) je i kod nas uobičajen naziv za vršnjačko nasilje. Pri čemu je bully termin kojim se označava osoba koja vrši takvo nasilje nad drugima.
Radi se o konstantnom obliku agresivnog (fizičkog ili verbalnog) zlostavljanja, vrijeđanja ili omalovažavanja pojedinca.
Ova vrsta nasilja može imati i svoj suptilniji oblik koji je teže prepoznati, pogotovo ako žrtva pati u sebi, ne govori o tome što joj se događa niti odraslima, niti svojim vršnjacima.
U novije vrijeme susrećemo se i sa specifičnim oblikom nasilja nazvanim cyber bulliyng – radi se o vrijeđanju i ponižavanju putem društvenih mreža na internetu (u ovo ubrajamo i nedozvoljeno objavljivanje nečijih slika, video zapisa ili javno vrijeđanje i negativno komentiranje drugih osoba).
Izuzetno je važno s djecom razgovarati o svim oblicima nasilja i negativnog ponašanja prema drugima jer oni sami (pogotovo učenici mlađe dobi) ponekad nisu svjesni da neki oblici njihovog ponašanja spadaju u nasilje ili barem neprimjerene oblike ponašanja.
Učenici naše škole, kako matične, tako i područnih odjela, obilježili su ovaj dan sa svojim učiteljima i učiteljicama, nastavnicima i nastavnicama, došavši u školu u ružičastim majicama i noseći bedževe s porukama protiv nasilja te razgovarajući i izrađujući postere i plakate na temu prevencije vršnjačkog nasilja.
Pedagoginja Blanka Karamatić organizirala je u suradnji s nastavnicom engleskog jezika Martinom Jurković-Rako prigodan program u školskoj knjižnici. Učenici su na početku programa podijelili svoja iskustva s vršnjačkim nasiljem u školi, a zatim je skupina učenika šestih i devetih razreda odigrala kratku predstavu na temu vršnjačkog nasilja koju su pripremili s nastavnicom Martinom. Uslijedio je razgovor o iskustvima učenika i predstavi, prilikom kojeg su se učenici složili da je psihološko nasilje najgori oblik nasilja jer ostavlja trajne posljedice i uništava samopouzdanje žrtve takvog oblika nasilja. Također su složno zaključili kako svaki oblik nasilja treba prijaviti jer skrivanjem zapravo pomažemo nasilnicima.
Učenica 6.razreda, Matea Šimović napisala je i pročitala pjesmu na temu prevencije vršnjačkog nasilja, koju je ovom prigodom pročitala. Ovu pjesmu je i uglazbila Paola Bulum, također učenica 6.razreda. Nakon toga su učenici zapjevali himnu UNICEF-a protiv vršnjačkog nasilja. Veliki broj učenika naše škole je dostavio likovne radove na temu vršnjačkog nasilja koji su tijekom programa u školskoj knjižnici prikazani u obliku prezentacije na projekcijskom platnu. Na kraju programa održan je kviz znanja na temu vršnjačkog nasilja, u kojem su snage odmjerili učenici šestih razreda, te pokazali zavidno znanje.