IZVEDBA UČENIKA GLAZBENE ŠKOLE

Naši učenici svojim su glazbenim umijećem uveličali danas održanu svečanu sjednicu Gradskog vijeća Čapljina. Fotografijama i videozapisima u nastavku prenosimo djelić atmosfere i njihovog umijeća.

Opširnije

MOTIVACIJSKIM IGRAMA DO RAZUMIJEVANJA POTREBA SLIJEPIH I GLUHIH OSOBA

Povodom obilježavanja Međunarodnog tjedna gluhih osoba u mjesecu rujnu i Međunarodnog dana bijelog štapa u listopadu, održane su tematske edukacije učenika 4. i 5.razreda primjerene uzrastu djece.

Putem zajedničkih aktivnosti učenika i prof.Martine Tošić naši su mališani uvidjeli potrebe osoba s invaliditetom.Osvijestili smo važnost svih naših osjetila kojima dobivamo informacije iz okoline kao i o preprekama s kojima se suočavaju osobe s oštećenjem vida, sluha i motorike. Istaknuli smo važnost znakovnog jezika kojim se služe gluhe osobe te da znakovi tvore smisao riječi uz pomoć određenog položaja šake, orijentacije,položaja i smjera pokreta ruke,držanja tijela i izraza lica. Također, ulogu taktilnog osjeta pri upotrebi Brailleovog pisma kojim slijepe osobe komuniciraju.Upoznali smo se s brojnim arhitektonskim barijerama i opasnostima s kojima se tijekom kretanja i snalaženja susreću slijepe i slabovidne osobe.

Bijeli štap predstavlja zaštitni prometni znak i omogućuje slijepoj osobi samostalno kretanje na poznatom terenu.Sve što se nalazi izvan dosega bijelog štapa predstavlja veliku nepoznanicu i izazov za osobu koja ne vidi.Kroz aktivnosti smo ponovili povezanost i razliku značenja kretanja i orijentacije u prostoru, saznali važnost osposobljenih pasa vodiča,asistenata i pojedinaca koji pomažu osobama s invaliditetom u ostvarivanju svakodnevnih poslova .

Upoznali smo se sa aktivnostima peripatologa -stručnjaka koji vrši tečaj poduke slijepih osoba tijekom koje savladavaju osnovne tehnike i vještine korištenja štapa, prometnih pravila i konfiguraciju terena kojim će se kretati.

Motivacijskim igrama i zadatcima u školskom prostoru uz pomoć i vodstvo,savladali smo prepreke.Na taj način smo na trenutak osjetili s kojim se izazovima susreću osobe s invaliditetom i hendikepom te koliko je izuzetno bitna podrška okoline i društva u cjelini.

 

Opširnije

EUROPSKI DAN JEZIKA

Danas je u našoj školi obilježen Europski dan jezika u sklopu eTwinning projekta kojeg naša škola radi u suradnji sa školama iz Poljske, Češke, Turske i Litve. Koordinatorica projekta je knjižničarka Josipa Čoko. 

Cilj ovogodišnjeg projekta je podići svijest o jezicima korištenima u Europi,promovirati kulturu i jezičnu različitost te ohrabriti ljude (djecu i odrasle)na učenje stranih jezika.Također jedan od važnijih ciljeva je prisjetiti se prošlosti ali i okrenuti se ka budućnosti hrvatskog jezika kao jednog od nadolazećih jezika u Europskoj uniji.

Nastavnica hrvatskog jezika i književnosti Duška Tešanović pripremila je plakat s učenicima o važnosti i očuvanju hrvatskog jezika te su nam isti prezentirali u knjižnici. 

Učiteljica Irena Bule posjetila nas je u knjižnici sa svojim razredom i hrvatskim kulturno umjetničkim društvom „Zora“ Struge /Gorica. Naše učenice su oduševile i najmlađu publiku te im zahvaljujemo što rade na očuvanju naše kulture, običaja i hrvatskog jezika. Posjetile su i druge učenike i našeg ravnatelja te uistinu uljepšale današnju proslavu Europskog dana jezika u našoj školi. 

Nastavnica njemačkog jezika Ana Kosir s učenicima je pripremila prezentaciju i plakate o važnosti učenja njemačkog jezika te su iste prezentirali u knjižnici. 

U školskoj knjižnici smo pripremili plakat gdje smo predstavili našu zemlju i grad drugim školama u Europi. Na kraju smo radili kviz u wordwallu te vidjeli koliko poznajemo germanizme i anglizme u hrvatskom jeziku. 

Hvala učenicima i nastavnicama /učiteljicama na sudjelovanju u obilježavanju ovog važnog dana u našoj školi!

Opširnije

SIGURNOST U PROMETU

Školska godina je počela. Iz školske zgrade dopire dječja graja.

Rijeke djece kreću se kroz naš grad.

Navike se stvaraju od najranijeg djetinjstva, kako u ostalim područjima života tako i u sudjelovanju u prometu. Promet i sudjelovanje u njemu nam je neizbježno, a često sudjelujemo u njemu u više uloga. Osim toga, nitko nije imun na opasnosti koje donosi promet, a posebno osjetljiva su upravo djeca.

U prometu je izuzetno važno da dijete nauči da se mora zaustaviti, da moraju čekati kao i prepoznati mjesto gdje je sigurno zaustaviti se.

Edukacija o sigurnosti u prometu nije nešto što traje jedan ili nekoliko sati nego je to proces koji će trajati godinama. 

Iz tog razloga našu školu su posjetili djelatnici MUP-a i AMS-a i održali predavanje za učenike trećih razreda.

Učenici su pažljivo slušali i postavljali pitanja. Nadamo se da su njihove riječi ostavile traga na njima te da će ih koristiti kao podsjetnik o sigurnosti u prometu.

 

Sretno u prometu dragi naši školarci !

Opširnije

MONOGRAFIJA "ZVONO OBITELJI"

Ponosni smo na našu djelatnicu Nevenku Sulić - Stipić, koja je večeras u prepunoj dvorani hotela President predstavila monografiju Zvono obitelji!

Opširnije

NENASILNA KOMUNIKACIJA MARSHALA ROSENBERGA

Kreatorom nenasilne komunikacije smatra se američki psiholog Marshall Rosenberg, koji svoju komunikacijsku metodu naziva „jezikom srca ili „govorom žirafe“ jer je žirafa životinja s najvećim srcem.

Učenici 3. a razreda su sa učiteljicom Gordanom Kapular i pedagoginjom učili govor žirafe tj. kako izraziti svoje osjećaje i potrebe bez ugrožavanja drugog, „ja – poruke“.

„Ti poruke“ Rosenberg naziva „govorom zmije“. Zmija je za Rosenberga isto žirafa , ali s govornom manom koju može ispraviti.

Njegujmo povezujuća ponašanja: SLUŠANJE, PODRŽAVANJE, OHRABRIVANJE, POŠTIVANJE, VJEROVANJE, PRIHVAĆANJE, PREGOVARANJE…

3. A= ŽIRAFICE 

 

 

 

Opširnije