SVI RAZLIČITI I JEDNAKO VAŽNI

U I. e razredupedagoška služba u suradnji sa učiteljicom Paulinom Raguž  je održala radionicu na temu prihvaćanja  i promicanja različitosti i jednakopravnosti među djecom.

Djeca imaju potrebu smijati se, igrati, učiti, razgovarati. Žele snagu i samopouzdanje, biti sposobni. Imaju potrebu za samoostvarivanjem (ostvarivanje svojih mogućnosti). Žele da ih drugi cijene i poštuju, priznaju (Maslovljeva ljestvica osnovnih potreba: fiziološke potrebe, potrebe za sigurnošću, ljubavlju i pripadanjem, poštovanjem i samoostvarivanjem). Znači svi imaju iste vrste potreba i tako su slični jedni drugima. AIi u isto vrijeme svi se jako razlikuju. Neki su visoki, mršavi, crni, neki su malo deblji, neki su spori, neki su pedantni, neki vole pjevati, plesati, neki su više bučni od drugih, plačljivi.  Različito se ponašaju, osjećaju, različito vide istu stvar, različito komuniciraju, imaju različite slike o sebi, različite potencijale, vrline, mane, izazove i potrebe. Svoje potrebe mogu, ako ih prepoznajusami artikulirati. Na takav način razvijaju sebe i svoju sliku o sebi , razvijaju svoju osobnost, samim tim jedinstvenost i različitost od drugih, razvijaju svoje osobne granice u odnosu na druge u isto vrijeme pripadajući „istom“.

 

Ako želimo pomoći djeci u razvijanju pozitivnog identiteta, osjećaja vlastite vrijednosti i samopoštovanja vježbajmo ih pozitivnom načinu mišljenja o sebi i drugima. Pristup s puno uvažavanja i poštovanja, s dobrom voljom bez interpretacije i procijene , povećava motivaciju, jača vitalnu snagu osobe, njezino samopouzdanje i samopoštovanje, volju za rastom i promjenom.

Natrag