MEDIJSKA PISMENOST

Naša škola sudjeluje u još jednom međunarodnom eTwinning projektu pod nazivom "Media Literacy and Disinformation". U projektu sudjeluju nastavnica Mirela Žilić i knjižničarka Josipa Čoko. Cilj projekta je osvijestiti naše mlade i djecu ali i njihove roditelje. Oni su ti koji biraju sto im djeca gledaju, kako se ispravno služiti informacijama koje nam nude u medijima. Zbog sve veće izloženosti medijima mladi mogu lako pasti pod njihov utjecaj. Jako je važno djecu upozoriti na negativne strane upotrebe medija a pogotovo interneta. Današnja mladež sve vise upotrebljava razne društvene mreže i moramo ih naučiti da sav taj glamur i luksuz koji pojedinci prikazuju zapravo nije stvaran. 

Danas je nemoguće zamisliti život bez prisustva medija koji su najvažniji izvor informacija te kroz različite sadržaje promiču teme koje se odnose na obrazovanje, kulturu i druga društvena područja. 

Jako je važno razvijati medijski odgoj i obrazovanje te medijsku pismenost kod djece i odraslih kako bi razvili kritičko razmišljanje prema medijskim sadržajima te tako postali odgovorni pojedinci.

Kako mediji postaju glavni čimbenici socijalizacije te nude nove usluge uvelike utječu na naše stavove, vrijednosti i stilove ponašanja te imaju velik utjecaj na djecu. Utjecaj medija može biti pozitivan, ali i negativan te bi odrasli svojim ponašanjem trebali biti primjer drugim pojedincima, a osobito djeci. 

Posljedice negativnog utjecaja mogu biti velike: devijantno ponašanje, ovisnost i druga neprimjerena ponašanja, a kako bi se smanjio negativan utjecaj medija, svi odrasli moraju biti medijski pismeni. Osim što odrasli moraju biti medijski pismeni, isto vrijedi i za djecu. Kako cijeli medijski prostor i rad u tom prostoru dovode do toga da korisnici sve više gube kontakt sa stvarnošću, treba smanjiti i na kraju eliminirati rizike kako bi mediji postali prilika za rast. 

"Znanjem protiv neznanja"

Učenici 6.e,8.b i 7.d napravili su različite plakate na temu medijske pismenosti.  Neki učenici su pisali o društvenim mrežama dok su drugi pisali o pozitivnim i negativnim stranama interneta. Dotakli su se teme ugroženosti pojedinih životinjskih vrsta i toga kako mediji lažno predstavljaju našu stvarnost ali nitko o tomu ne govori jer se više priča o influencerima i youtuberima. 

Nasa učenica Tijana Jurković ima svoj youtube kanal te je snimila kratki video na temu medijske pismenosti. 

U knjižnici naše škole nastavnica Mirela je održala  edukativnu prezentaciju na  temu medijske pismenosti i dezinformacija . Učenici su imali priliku pogledati kratki video o tomu što druga djeca misle o toj temi i do kojega su oni zaključka došli.

Hvala učenicima na sudjelovanju.

Veliku ulogu u medijskom odgoju imaju roditelji i škola. S obzirom na utjecaj medija treba prepoznati i pravilno čitati medijske sadržaje i poruke koje nam nude.



Natrag