LISTOPAD POSVEĆEN OBILJEŽAVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA

„ Ima jedna bitka koju se svakoga dana trudim dobiti,

bitka za pozitivne misli. Kad nju dobijem sve sam dobio“.

                                                                                     Mario Žuvela

 

 

 

U svakodnevnoj online i offline  komunikaciji, adolescentiponekad vide  neke stvari drugačije nego što su one zapravo, te na taj način stvaraju   negativne misli koje s vremenom postaju navika. Obično se  stvaraju u lancu, iz jedne misli proizlazi druga, a iz ove još jedna.  Negativne misli stvaraju negativne emocije što utječe na loše mentalno zdravlje pojedinca. Stvara se nisko samopouzdanje i samopoštovanje, anksioznost, ljutnja, povlačenje od društva, tjeskoba, strah, nesanica… Namjerno ili nenamjerno, negativne misli može nametnuti i neka druga osoba. 

 

Osim stresa i traume, veliki utjecaj na loše mentalno zdravlje djece  imaju i društvene mreže, zato što djeca nemaju razvijeno kritičko razmišljanje. Uspoređuju sebe sa „nametnutim medijskim fotografijama“ koje za cilj imaju propagirati standard ljepote najranjivijoj skupini,adolescentima koji su u godinama kada imaju izoštren izgled o vlastitom tijelu. Adolescenti nastupaju sa stavom da na društvenim mrežama  znaju procijeniti što je   istina, a što dezinformacija, što je posljedica razvojne faze. Roditelji i škola filtriranjem informacija trebaju štititi djecu  od dezinformacija i propagande te na taj način pozitivno utjecati na formiranje stavova i osobnosti.  

 

Za dobro mentalno zdravlje djece, trudimo se da roditelji skladnim obiteljskim odnosima i škola dobrom razrednom klimom  kod djece podržava četiri osnovne psihološke potrebe – ljubav, moć, zabavu i slobodu, te da postoji  emocionalni odgovor za svako dječje pitanje.

 

Interaktivnom komunikacijom, učenici 8. i 9. razreda su sa svojim razrednicima i pedagogicom pored navedenog istakli značaj balansa između rada   i obnavljajuće unutarnje snage.Zaključeno je da energiju, tijelo, um, emocije i duh obnavljamo: zdravom prehranom, odmorom- spavanjem, tjelovježbom, slušanjem glazbe, plesom, pjesmom, smijehom, verbaliziranjem emocija, šetnjom, vožnjom bicikla – fizičkom aktivnošću, druženjem i mindfulness vježbama- vraćanje u sadašnji trenutak.

Natrag